Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αρκαδίας

Ιωάννης Αθ. Γαληνός

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Ιωάννης Γαληνός, με καταγωγή από την Αλωνίσταινα Αρκαδίας, είναι πτυχιούχος της Θεολογικής σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών / τμήμα Θεολογικό (1985) και της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών / τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας με ειδίκευση στην Παιδαγωγική (2006). Είναι κάτοχος διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών Συστηματικής Φιλοσοφίας του τμήματος Φ.Π.Ψ. του Πανεπιστημίου Αθηνών (2009) και πιστοποιητικού Διοικητικής Επάρκειας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης (2014). Γνωρίζει την Αγγλική γλώσσα και είναι κάτοχος ΤΠΕ Ι .

Έχει παρακολουθήσει ετήσιο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή, διάρκειας 500 ωρών με τίτλο: «Ειδική Αγωγή – Μαθησιακές Δυσκολίες/ Δυσλεξία» και Πρόγραμμα Επιμόρφωσης στη Διοίκηση και Διαχείριση Σχολικών Μονάδων, διάρκειας 400 ωρών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

Είναι συγγραφέας επιστημονικών βιβλίων, που κυκλοφορούν από τον ελληνικό εκδοτικό οίκο Άνεμος Εκδοτική. Συγκεκριμένα, έχει συγγράψει τα ακόλουθα έργα: Αριστοτέλης: ένας Διαχρονικός Παιδαγωγός, Φιλοσοφητέα, Διοικητικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση, Αρχές Διδακτικής. Αρθρογραφεί σε ελληνικά επιστημονικά περιοδικά. Ενδεικτικοί τίτλοι άρθρων του: Αιτιολογική προσέγγιση του φαινομένου της δυσλεξίας, Φιλοσοφική – Οικοσυστημική Προσέγγιση των Φυσικών — Οικολογικών Αξιών, Ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση, Ο ρόλος της Διοίκησης της σχολικής μονάδας στην αυτοαξιολόγηση αυτής, Λόγος περί Παιδείας, κλπ.

Έχει πραγματοποιήσει πληθώρα εισηγήσεων σε επιστημονικά συνέδρια. Ενδεικτικοί τίτλοι εισηγήσεών του: Επίλυση Συγκρούσεων – Διαχείριση συναισθημάτων στο σχολικό περιβάλλον, Παιδαγωγική Διαγνωστική Μεθοδολογία, Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου, Καλές Πρακτικές για τη Διδασκαλία στην Τάξη, Ειδική Αγωγή στο νομό Αργολίδας, νέες εκπαιδευτικές δομές και σημασία τους στην κοινωνική παραδοχή της διαφορετικότητας, κλπ.

Διετέλεσε επί δεκαετία (2010-2020) Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας. Το 2014-2015 διετέλεσε Διευθυντής του νεοσύστατου παραρτήματος της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Άργους. Διετέλεσε Διευθυντής (2007 – 2010) του  1ου Γυμνασίου Ναυπλίου και Υποδιευθυντής (2021 – 2022) του ανωτέρω σχολείου. Το 2014 συμμετείχε στην ίδρυση και λειτουργία της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιδαύρου και το 2011 ίδρυσε και συνέβαλλε στη λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου Αργολίδας.

Συμμετείχε επί σειρά ετών σε Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια. Ειδικότερα υπήρξε αιρετός εκπρόσωπος των Καθηγητών στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Αργολίδας από  01-01-1993 έως 31-12-2010, πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ Αργολίδας (2010 — 2020), τακτικό αιρετό μέλος του Α.Π.Υ.ΣΔ.Ε. Πελοποννήσου για τέσσερις διετίες (2003 – 2010), τακτικό μέλος στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), αναπληρωματικό μέλος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου Πελοποννήσου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος του ΠΥΣΕΕΠ Πελοποννήσου (2013 – 2015).

Διετέλεσε επιμορφωτής στα ΠΕΚ Πελοποννήσου, διδάσκοντας στους νεοδιόριστους μεγάλο εύρος θεματικών ενοτήτων, όπως: Αρχές Διοίκησης και Οργάνωσης – Ο ρόλος του Εκπαιδευτικού Αξιολόγηση, Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας, Οργάνωση – Σχέδιο Μαθήματος, Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας – O ρόλος του Εκπαιδευτικοί) στο σύγχρονο σχολείο, H Αξιολόγηση ως Παιδαγωγική Πράξη, κλπ.

Υπήρξε επιμορφωτής στην υλοποίηση των επιμορφωτικών σεμιναρίων Β ‘ κύκλου των στελεχών εκπαίδευσης στο πλαίσιο του υποέργου 4: «Επιμόρφωση των στελεχών της εκπαίδευσης στην εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης – Β’ κύκλος» της Πράξης με τίτλο «Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης», η οποία συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το ελληνικό δημόσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007 – 2013.

Ως Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οργάνωσε πληθώρα επιστημονικών συνεδρίων. Ενδεικτικά, υπήρξε μέλος των Οργανωτικών Επιτροπών της Διημερίδας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών με θέμα: Φιλοσοφία και Επιστήμη. Μία διαχρονική συνάντηση στην Επίδαυρο, (201 8), του επιστημονικού συμποσίου της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, με θέμα: Επιστήμη και Φιλοσοφία. Συνύπαρξη μέσα από τον πολιτισμό (20] 7, Λυγουριό Αργολίδας), του 1οι‘ Πανελλήνιου Συμποσίου συγγραφέων Αργολίδας με τίτλο: Αργολίδα, ο τόπος της συγγραφής, που διοργάνωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας, τον Δήμο Ναυπλιέων, το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Πανεπιστημίου Harvard – Παράρτημα Ελλάδος (2016), της επιμορφωτικής ημερίδας με θέμα: Αντισεισμική Προστασία (2010, Ναύπλιο), κλπ.. Υπήρξε μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Μαραθωνίου Ναυπλίου (2015, 2016, 2017, 2018, 2019).

Έχει συνεργαστεί με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard για τα εκπαιδευτικά προγράμματα: Θερινό Πρόγραμμα Μαθητών Λυκείου, Ετήσια Σειρά Εκδηλώσεων ”Event Series”, Εισαγωγή στα Ψηφιακά Εργαλεία Γνώσης, οι ψηφιακές πηγές γνώσης και η συμβολή τους στο έργο του φιλολόγου και με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Έχει συμμετάσχει σε τουλάχιστον τριάντα εκπαιδευτικά συνέδρια.

Υπήρξε τακτικό μέλος της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης του προσωπικού του Δήμου Ναυπλιέων, της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης του προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου Αργολίδας, του Δ.Σ. της Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων Ναυπλίου, μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Ναυπλιέων της Επιτροπής Νεολαίας και Αντιναρκωτικού Αγώνα Δήμου Ναυπλιέων και εκλεγμένος αντιπρόσωπος του ΣΕΑΝ Αργολίδας στις διαδικασίες για την ανάδειξη Δ.Σ. της Α.Π.Ο.Ε.Α..

Με όραμα και στόχο την ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση, την αποτελεσματικότητα στη διοίκηση και τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, εργάζεται ακάματα για τη βελτίωση της παιδαγωγικής λειτουργίας στην καθημερινή πράξη.

Μετάβαση στο περιεχόμενο